Aastra_040542_270x270

Aastra 5000 - Enter the world of Full IP

Aastra 5000 is een innovatieve bellen over IP oplossing die ontwikkeld is voor kleine tot grote organisaties. Er wordt gebruik gemaakt van de nieuwste technologieën waardoor de productiviteit van werknemers wordt verhoogd en hun prestaties tijdens hun dagelijkse werkzaamheden verbeteren. A5000 is zeer flexibel en kan eenvoudig in de bestaande infrastructuur worden geïntegreerd.

Aastra 5000 is één van meest complete softwareoplossingen op communicatiegebied van dit moment. Met meer dan 500 functies kan optimaal tegemoet worden gekomen aan alle eisen die binnen een organisatie op het gebied van veiligheid, betrouwbaarheid en mobiliteit zijn. Aastra 5000 maakt gebruik van open standaarden en is daardoor een IP-telefonieoplossing die volledig kan worden geïntegreerd in de bestaande infrastructuur.

Omdat Aastra 5000 een native IP- en SIP-gebaseerde oplossing is, is deze volledig compatible met alle soorten terminals: Aastra IP, SIP, video SIP, H323, IP DECT, Wi-Fi SIP or GSM/Wi-Fi, SIP en Aastra soft-phones.

De Aastra 5000 software kan tevens communiceren met analoge, digitale of traditionele DECT-toestellen dankzij de gateways van de Aastra X serie. Via een interface voor SIP-trunks kunnen eenvoudig verbindingen met voice-over-IP providers gemaakt worden.

Deze oplossing is dankzij zijn netwerkcapaciteit in staat om tot 150.000 abonnees te beheren en gebruik te maken van 2.000 gateways (vestigingen).

Het onderhoud en het configureren van de Aastra 5000 gebeurt op afstand met behulp van een standaard webbrowser. Dit vindt plaats op een veilige en gebruiksvriendelijke manier waarbij onder meer https wordt gebruikt en LDAP voor de geïntegreerde directory. Het is hierbij mogelijk om deze te synchroniseren met reeds bestaande directory services. Via SNMP kan men het systeem eenvoudig afstand monitoren.

De veiligheid wordt gegarandeerd op verschillende niveaus. Zo is het mogelijk om gesprekken te versleutelen zonder dat hiervoor extra hardware vereist is.

De kwaliteit van de IP gesprekken wordt gegarandeerd door gebruik te maken van een direct-voice architectuur (end-to-end Voice over IP) waarin prioriteitsregels (802.1p/q, Tos marking) voor voice- en dataverkeer dynamisch aanpassingen doorvoeren.

Aastra communiceert uitstekend met bestaande unified communications toepassingen (UCP, Microsoft Exchange, IBM Lotus Notes) en collaborative tools (TWP, MOCS, IBM Sametime).


Aastra 5000 is beschikbaar:
  • Als software voor standaard computer servers. Eén server kan tot maximaal 15,000 IP-gebruikers bedienen.
  • Geïmplementeerd op een HP Procurve switch (met zl module) tot maximaal 4,000 IP-gebruikers.
  • Op een 'dedicated' machine, de Aastra X series gateways. Deze gateways maken het mogelijk om traditionele en IP-telefonie te combineren en zijn modulair uitbreidbaar van 6 tot 1.000 abonnees.

Onthaal . Contact . Privacy . Legal Notice

© 2014 Aastra Technologies Limited. All Rights Reserved.